top of page

איך להפוך טקסטורה לכוכב לכת

להורדת קבצי המדריך לחצו כאן

מדריך ב 17 צעדים

איך להפוך טקסטורה לכוכב לכת

לכמה מכם יצא לטייל לכוכבי לכת זרים ולצלם אותם? כנראה שלאף אחד. זה לא אומר לא תוכלו ליצור תמונות של סצנות חלל כאלה בפוטושופ. למען האמת תוכלו לעשות את זה מכל טקסטורה שזמינה לכם, אפילו אם תצלמו את הקיר בבית הוא יוכל להפוך לכוכב. בואו נראה איך עושים את זה.

הכנות מקדימות

לצורך הכנת התמונה מומלץ להוריד ולהתקין מראש את המברשות הנמצאות בקישור הבא:
https://www.brusheezy.com/brushes/57378-free-lens-flares-photoshop-brushes-2
בנוסף תוכלו להוריד את הטקסטורה הספציפית בה נעשה שימוש במדריך זה כאן:
https://drive.google.com/open?id=1zTnVJsT0oKOXjWQ3mupHyf4_66i3c2Jh
חשוב להדגיש שהשיטה המודגמת כאן יכולה לעבוד עבור כל טקסטורה. אתם אפילו יכולים לצלם קיר, חומה או פיסת אדמה וזה יהיה בסדר גמור. לחלופין אתם יכולים לחפש תמונות של טקסטורה ברשת ולהוריד אותן. טקסטורות שונות ייצרו לכם כוכבים שונים ומשונים בהתאם לטקסטורה שתבחרו.

1

הכנות מקדימות

פתיחת הקובץ והתאמת הגודל

הפעילו את הפקודה File>Open ובחלון הסייר שנפתח בחרו בקובץ הטקסטורה הרצוי.
בדוגמא זו קובץ הטקסטורה כבר הותאם לגודל הנדרש, אך במקרה שבו אתם פותחים תמונת טקסטורה אחרת תדרשו להתאים את גודלה.
הפעילו את הפקודה Image>Image Size והגדירו בהתאם לדוגמא. שימו לב שסמל הקישור בין ה Width וה Height אינו מסומן.
כמו כן וודאו שקובץ המקור שלכם אינו קטן מדי, כדי שבתהליך שינוי הגודל לא יתקבל קובץ עמום וחסר פרטים.

2

פתיחת הקובץ והתאמת הגודל

יצירת אזור בחירה מעגלי

הפעילו את כלי הבחירה האליפטי Elliptical Marquee Tool, וצרו באמצעותו אזור בחירה מעגלי באופן הבא:
לחצו SHIFT ובמקביל מתחו קו אלכסוני דמיוני מנקודת הפינה השמאלית העליונה של משטח העבודה ועד לנקודת הפינה הימנית התחתונה. באופן זה תיצרו מעגל המשיק בדיוק לגבולות משטח העבודה.

3

יצירת אזור בחירה מעגלי

יצירת צורת הכוכב

הפעילו את הפקודה Select>Inverse כדי להפוך את אזור הבחירה. אזור הבחירה יכלול עתה את החלקים שמחוץ לצורת הכוכב.
הפעילו את הפקודה Edit>Clear או פשוט לחצו Backspace . פעולה זו תמחק את תוכן אזור הבחירה ותשאיר את הטקסטורה בתוך צורת המעגל בלבד.
הפעילו שוב את הפקודה Select>Inverse כדי להחזיר את אזור הבחירה פנימה.

4

יצירת צורת הכוכב

הוספת נפח צורני

הסירו את נעילת השכבה באמצעות לחיצה על סמל המנעול המופיע בצד ימין של שורת השכבה בחלון השכבות. פעולה זו נועדה לאפשר שינוי צורה בשכבה.(1)
וודאו שאזור הבחירה עדיין פעיל והפעילו את הפקודה Filter>Distort>Spherize ובחלון מאפייני הפילטר הגדירו לפי הדוגמא ואשרו.(2)

5

הוספת נפח צורני

קצת Space (תרתי משמע)

כעת נוסיף מעט מרווח מהצדדים , שבו יהיה החלל עצמו.
הפעילו את הפקודה File>Canvas Size ובחלון ההגדרות הגדירו לפי הדוגמא.
שימו לב שיחידת המידה הינה Percent והקפידו שתיבת ה Relative אינה מסומנת ואשרו.
בטלו את אזור הבחירה באמצעות לחיצה על CTRL+D.

6

קצת Space (תרתי משמע)

יצירת רקע שחור

בחלון הכלים וודאו שצבע החזית שחור באמצעות איפוס צבעי הרקע והחזית על ידי לחיצה על D .
הקימו שכבת מילוי מסוג Solid Color באמצעות לחיצה על סמל הוספת שכבות ההתאמה אשר בתחתית חלון השכבות ובתפריט שנפתח בחרו ב Solid Color.
את שכבת ההתאמה החדשה שנוצרה מקמו בחלון השכבות בתחתית הרשימה, ושנו את שמה ל "רקע"

7

יצירת רקע שחור

הקמת שכבות האור והצל

הקימו שכבת התאמה מסוג Levels באמצעות לחיצה על סמל הוספת שכבות ההתאמה אשר בתחתית חלון השכבות ובתפריט שנפתח בחרו ב Levels.
בחלון מאפייני שכבת ההתאמה אל תשנו עדיין את ההגדרות. שכפלו את שכבת ההתאמה כפי שהיא על ידי סימונה בחלון השכבות ולחיצה על CTRL+J. שנו את שמה של שכבת ההתאמה התחתונה ל "בהיר" ואת זו של שכבת ההתאמה העליונה ל "כהה". סמנו את מסכת שכבת "בהיר" בחלון השכבות ולחצו CTRL+I כדי להפוך את צבעה לשחור. חזרו על הפעולה גם עבור מסכת שכבת "כהה".

8

הקמת שכבות האור והצל

הבהרה והכהייה בשכבות ה Levels

לחצו דאבל קליק על סמל שכבת ההתאמה "בהיר" אשר בחלון השכבות . בחלון מאפייני השכבה הגדירו בהתאם לדוגמא. חזרו על פעולה זו גם לגבי שכבת ההתאמה "כהה" והגדירו בהתאם לדוגמא.

9

הבהרה והכהייה בשכבות ה Levels

הגדרת ה Gradient

בחלון הכלים וודאו שצבע החזית הוא לבן וצבע הרקע שחור באמצעות לחיצה על D ולאחר מכן לחיצה על X . הפעילו את כלי הגרדיאנט באמצעות לחיצה על G.
בחלון הגדרת הגרדיאנט בחרו במעבר מסוג Foreground To Background בהתאם לדוגמא ואשרו.(1)
בשורת מאפייני כלי הגרדיאנט בחרו בצורת מעבר עגולה.(2)
וודאו שאטימות הכלי הינה 100%, וששיטת השילוב Normal.

10

הגדרת ה Gradient

חשיפת החלקים הבהירים והכהים

לחצו CTRL ובמקביל על סמל שכבת הכוכב המקורית כדי לחדש את אזור הבחירה המעגלי (1) בחלון השכבות סמנו את שכבת המסכה של שכבת "בהיר" ומתחו את הגרדיאנט שהגדרתם בסעיף הקודם מהאזור הימני העליון של הכוכב לכוון החלק השמאלי התחתון בהתאם לדוגמא. (2)
סמנו את שכבת המסכה של שכבת "כהה" . לחצו X כדי להפוך את צבע הרקע והחזית כך שצבע החזית הוא עתה שחור וצבע הרקע לבן . העבירו שוב גרדיאנט באופן דומה מן החלק הימני העליון לעבר החלק השמאלי התחתון, אך הפעם משכו קו מעט פחות ארוך. (3)
בטלו את אזור הבחירה באמצעות לחיצה על CTRL+D.(4)

11

חשיפת החלקים הבהירים והכהים

הצללה נוספת

בחלון השכבות סמנו את שכבת הכוכב המקורית והוסיפו לה מסכה על ידי לחיצה על סמל הוספת מסכות אשר בתחתית חלון השכבות . הפעילו את כלי הגרדיאנט באמצעות לחיצה על G . בחלון הכלים וודאו שצבע החזית הוא לבן וצבע הרקע הוא שחור על ידי לחיצה על D ולאחר מכן לחיצה על X .
בשורת מאפייני כלי הגרדיאנט הגדירו צורת מעבר ישרה.
בחלון השכבות סמנו את מסכת שכבת הכוכב שזה עתה הקמתם ומתחו גרדיאנט לפי הדוגמא.

12

הצללה נוספת

הגדרת צורת הילת האטמוספירה

לא לכל כוכב יש אטמוספירה, אבל לשלנו תהיה 
הקימו שכבה חדשה באמצעות סמל הוספת שכבות חדשה אשר בתחתית חלון השכבות ומקמו אותה בראש רשימת השכבות. שנו את שמה ל "אטמוספירה". לחצו CTRL ובמקביל על סמל שכבת הכוכב כדי לחדש את אזור הבחירה המעגלי. וודאו ששכבת האטמוספירה מסומנת והפעילו עליה את פקודת המילוי באמצעות לחיצה על SHIFT+F5. בחלון הגדרת המילוי הגדירו צבע כלשהו (לא משנה איזה). בדוגמא זו הצבע הוא אפור, עם זאת ניתן לצבוע בכל צבע שהוא. (1)
הפחיתו את מילוי השכבה באמצעות שינוי ערך ה Fill אשר בחלק העליון של חלון השכבות ל 0. (2) צבע המילוי יעלם עתה. בטלו את אזור הבחירה באמצעות לחיצה על CTRL+D.

13

הגדרת צורת הילת האטמוספירה

הוספת הילת האטמוספרה

כעת נוסיף את האטמוספירה עצמה . נוסיף אותה בשני שלבים – על ידי הוספת הילה חיצונית ועל ידי הוספת הילה פנימית.
בחלון השכבות וודאו ששכבת האטמוספירה מסומנת והפעילו את הפקודה Layer>Layer Style>Blending Option. בחלון ההגדרות שנפתח סמנו את שורת ה Outer Glow והגדירו בהתאם לדוגמא. ליחצו על תיבת הצבע ובחלון הגדרת הצבעים הגדירו צבע המתאים לצבעוניות האטמוספירה הרצויה. בדוגמא זו בחרנו בצבע המתאים לצבע הכוכב וערכי ה RGB שלו הינם 200-225-255.
סמנו את שורת ה Inner Glow והגדירו לפי הדוגמא. הגדירו את אותו צבע שהגדרתם בשורת ה Outer Glow. שימו לב כאשר אתם מסמנים את שורת הפרמטר הרצוי לא להסתפק רק בסימון ה V אשר בתיבה הימנית אלא ממש לסמן את השורה כדי שתוכלו לערוך את מאפייני הפרמטר לפי הדוגמאות. לסיום אשרו את חלון סגנונות השכבה.

14

הוספת הילת האטמוספרה

הסתרת האטמוספירה באזורים החשוכים

בחלון השכבות לחצו קליק ימני על שם שכבת "אטמוספירה". בתפריט שיפתח בחרו ב Rasterize Layer Style. פעולה זו תאחד את סגנונות השכבה עם השכבה עצמה ותאפשר לנו להוסיף מסכה ולהציג את האטמוספירה רק במקומות הרצויים לנו.
סמנו את שכבת אטמוספירה בחלון השכבות והוסיפו לה מסכה באמצעות לחיצה על סמל הוספת מסכות אשר בתחתית חלון השכבות .
הפעילו את כלי הגרדיאנט . בחלון הכלים וודאו שצבע החזית לבן וצבע הרקע שחור באמצעות לחיצה על D ולאחר מכן לחיצה על X . בשורת מאפייני כלי הגרדיאנט בחרו במעבר ישר ומתחו גרדיאנט לפי הדוגמא.

15

הסתרת האטמוספירה באזורים החשוכים

הוספת שמש מאחור

לחצו ALT ובמקביל על סמל הוספת שכבה חדשה אשר בתחתית חלון השכבות. פעולה זו תפתח את חלון המאפיינים לפני שהשכבה החדשה תוקם. הגדירו בהתאם לדוגמא. שימו לב ששיטת השילוב Screen מסומנת וששורת Fill with screen natural color (black) מאושרת. (1) פעולה זו תקים שכבה חדשה בצבע שחור אך צבע זה שקוף בשיטת שילוב זו מכיוון שמטרתה הצגת מקורות אור (ושחור – זה בדיוק ההיפך מכך).
להוספת השמש התקינו את מברשות הילות האור אשר פורטו בסעיף הראשון. הפעילו את כלי המברשת באמצעות לחיצה על B. בחלון הכלים וודאו שצבע החזית לבן. בחלון הגדרת המברשת הגדירו לפי הדוגמא (2) וודאו שאטימות כלי המברשת הינו 100% . הקליקו פעם אחת על גבי השכבה במיקום הרצוי.
להעצמת האפקט הפעילו את הפקודה Filter>Render>Lens Flare והגדירו לפי הדוגמא. בחלון מאפייני הפילטר הזיזו את הילת האור למיקום הרצוי ואשרו. (3)

16

הוספת שמש מאחור

להמשיך עם הדמיון

הפעולות שפורטו כאן יכולות להוות בסיס להרבה מאוד פוטומניפולציות. השתמשו בפורמט שכאן ליצירת כוכבים נוספים עם טקסטורות שונות. שנו את גודלן ואת מיקומן.
הנה דוגמא לשימוש כזה . השתמשתי ב 2 טקסטורות המדמות את כדור הארץ והירח (אותן יצרתי בעצמי) ומיקמתי אותם זה לצד זה.

להמשיך עם הדמיון

Layer 9.png
Layer 8.png
Layer 7.png
bottom of page