top of page

הוספת מסגרות לתמונות

להורדת קבצי המדריך לחצו כאן

באמצעות שכבות חכמות

הוספת מסגרות לתמונות

מסגרות הן דרך מצויינת להציג את התמונות שלנו. באמצעות פוטושופ נוכל ליצור אינסוף סוגים של מסגרות. במדריך הזה נשתמש בפורמטים מוכנים מראש - הן כדי ליצור מסגרות וגם כדי למקם את התמונות שלנו על סיטואציות מעניינות - תמונה על הקיר, על המחשב הנייד, על כריכה של ספר וכו.

בחירת הפורמט המתאים

הורידו את הקבצים המקושרים למדריך זה. לאחר מכן בחרו ופתחו את הפורמט המתאים בפוטושופ באמצעות הפקודה File>Open
שימו לב: פורמטים 1-4 יאפשרו לכם להציג את התמונות על מרחב אמיתי - על קיר, מחשב, כריכת ספר וכו. 4 הפורמטים האחרים הן להוספת מסגרת על רקע כלשהו, ואיתם נעבוד בחלקו העיקרי של המדריך. בחרו את הפורמט המתאים לפי התמונה שברצונכם לשים במסגרת:
1. מסגרת לתמונות אנכיות קטנות - תמונות לאורך שגובהן פחות מ 4000 פיקסלים
2. מסגרת לתמונות אופקית גדולות - תמונות לרוחב שרוחבן פחות מ 4000 פיקסלים
3. מסגרת לתמונות אנכיות גדולות - תמונות לאורך שגובהן יותר מ 4000 פיקסלים
4. מסגרת לתמונות אופקיות גדולות - תמונות לרוחב שרוחבן יותר מ 4000 פיקסלים

1

בחירת הפורמט המתאים

הכנות מקדימות

אחת האופציות שבה נשתמש היא מילוי הרקע בקטסטורה (תבנית) כלשהי.
למשתמשי גרסה 2020 ומעלה -מומלץ להרחיב את כמות הטקסטורות (תבניות) הקיימות אצלכם . לשם כך הפעילו את הפקודה Window>Patterns
בחלון התבניות שיפתח לחצו על סמל התפריט שמצד ימין למעלה, ובחרו מהתפריט את האופציה Legacy Pattern And More. לאחר מכן תוכלו לראות קבוצת תבניות חדשה בחלון התבניות - Legacy Pattern And More
למשתמשי גרסאות ישנות יותר - רשימת התבניות שתראו עשוייה להיות שונה, מכיוון שהרשימות השתנו במהלך הגרסאות השונות. כך או כך אתם יכולים להוריד ולהתקין תבניות כיד הדמיון מהאינטרנט (בין אם בחינם או בתשלום).

2

הכנות מקדימות

כניסה לשכבה החכמה

פתחו את קובץ הפורמט המתאים לתמונה שברצונכם למסגר. בדוגמא זו השתמשתי בפורמט האופקי לתמונות גדולות.
לאחר פתיחת הקובץ לחצו לחיצת עכבר כפולה (דאבל קליק) על סמל שכבת "תמונה למסגור". קובץ עבודה חדשה יפתח, ומשטח העבודה יהיה כולו בצבע אפור בהיר (שזו מה שתכלס ממוסגר כרגע...)

3

כניסה לשכבה החכמה

בחירת תמונה למסגור

הפעילו את הפקודה File>Place Embeddd. בחלון הסייר שיפתח בחרו את התמונה שברצונכם למסגר. שימו לב לבחור תמונה המתאימה לפורמט שבו אתם משתמשים, אופקי או אנכי, גדול או קטן.

4

בחירת תמונה למסגור

התאמת גודל התמונה

וודאו שהתמונה מכסה את כל המשטח האפור. במידה ולא - לחצו ומשכו בנקודות השינוי שבקצות התמונה כדי להגדיל או להקטין אותה, עד שתכסה בצורה מיטבית את משטח העבודה. אשרו את הפעולה באמצעות לחיצה על Enter.

5

התאמת גודל התמונה

שמירה לתוך השכבה החכמה וחזרה לקובץ העבודה הראשי

שמרו את השינויים שביצעתם בשכבה החכמה (החלפת הרקע האפור בתמונה) באמצעות הפעלת הפקודה File>Save או באמצעות קיצור המקשים Ctrl+S . סגרו את מצב העריכה של השכבה החכמה באמצעות לחיצה על סמל ה "X" אשר בלשונית קובץ העריכה.
בשלב זה תחזרו לקובץ העבודה המקורי ותוכלו לראות שאת הרקע האפור החליפה התמונה שלכם, והיא ממוסגרת.

6

שמירה לתוך השכבה החכמה וחזרה לקובץ העבודה הראשי

כניסה למצב עריכת החתימה

בחלון השכבות לחצו דאבל קליק על סמל שכבת "חתימה".
שורת מאפייני הטקסט תופיע בחלק העליון.

7

כניסה למצב עריכת החתימה

עריכת החתימה

כדי לשנות את צבע החתימה - לחצו על מלבן הצבע אשר בשורת מאפייני הטקסט (1). בחרו צבע בחלון בורר הצבעים או לחצו על נקודה בתמונה עצמה כדי לדגום צבע ולהגדיר אותו כצבע החתימה.
אשרו את חלון בורר הצבעים ב OK. אם ברצונכם לשנות את גודל החתימה שנו בשדה הגודל (2), ואם ברצונכם לבחור סוג אחר של כתב , בחרו מתוך רשימת הפונטים (3).
לאחר שסיימתם לעצב את סגנון הכתב - הקלידו את הטקסט הרצוי (בד"כ זה יהיה פשוט שמכם)

8

עריכת החתימה

הצגת או הסתרת החתימה

במידה ואתם לא מעוניינים בהצגת חתימה כלשהי, או שאתם רוצים לייבא חתימה אחרת בצורה שונה, הסתירו את החתימה שמוגדרת בפורמט על ידי לחיצה על סמל העין שמשמאל לשכבת החתימה.

9

הצגת או הסתרת החתימה

שינוי צבע הרקע - צבע אחיד

בשלב זה נגדיר את הרקע עצמו. זה יכול להיות רקע בצבע אחיד, מעבר צבעים, או תבנית (טקסטורה). נתחיל עם האפשרות של רקע אחיד.
כדי להגדיר את צבע הרקע, לחצו בחלון השכבות על סמל שכבת "רקע - צבע אחיד". חלון בורר הצבעים יפתח ותוכלו לבחור מתוכו צבע או ללחוץ על נקודה כלשהי בתמונה כדי לדגום צבע מתוך התמונה עצמה. לסיום לחצו OK, וצבע הרקע ישתנה בהתאם.

10

שינוי צבע הרקע - צבע אחיד

שינוי צבע הרקע - מעבר צבעים

אם ברצונכם להגדיר רקע של מעבר צבעים, הציגו את שכבת "רקע - מעבר צבעים" באמצעות לחיצה על סמל העין אשר משמאל לשכבה. כדי להגדיר איזה צבעים יופיעו במעבר לחצו דאבל קליק על סמל השכבה עצמו (1)
חלון הגדרת הגרדיאנט יפתח. לחצו על מעבר הצבעים הקיים. בחלון שיפתח בחרו מתוך רשימת המעברים הקיימת או הגדירו את הצבעים באופן ידני. (3,4) . לאחר אישור חלון הגדרת צבעי המעבר תוכלו להגדיר גם את צורת המעבר, את הכוון שלו ואת גודלו (5).

11

שינוי צבע הרקע - מעבר צבעים

שינוי הרקע - תבנית (טקסטורה)

אם ברצונכם להגדיר רקע המורכב מתבנית כלשהי (טקסטורה), הציגו את שכבת "רקע - טקסטורה" באמצעות לחיצה על סמל העין אשר משמאל לשכבה. כדי להגדיר את הטקסטורה עצמה לחצו על דאבל קליק על סמל השכבה עצמו (1).
בחלון מילוי התבנית לחצו על סמל התבנית (2) . בחלון שיפתח בחרו אחת מרשימות התבניות. בדוגמא זו בחרתי ב Legacy Patterns And More (3) ובתוכה בחרתי לפי הדוגמא. (4). כדי לבחור את התבנית הרצויה פשוט לחצו עליה דאבל קליק. חזרו לחלון מילוי התבנית והגדירו את כוון התבנית ואת הגודל שלה. (5)

12

שינוי הרקע - תבנית (טקסטורה)

שינוי הרקע - תבנית (טקסטורה)

אם ברצונכם להציג מסגרת עבה בדומה לדוגמא, עברו לחלון השכבות ולחצו מימין לשמות הסגנונות Bevel&Emboss, Stroke, Inner Shadow. סמל העין יופיע, וסגנונות השכבה יופעלו.

13

שינוי הרקע - תבנית (טקסטורה)

עריכת צבע המסגרת העבה

בחלון השכבות לחצו דאבל קליק על המלה Stroke (קו מתאר). בחלון סגנונות השכבה שייפתח לחצו על מלבן הצבע. בחרו צבע מתוך חלון בורר הצבעים או דגמו אחד באמצעות לחיצה על נקודה כלשהי בתמונה. לסיום אשרו את חלון בורר הצבעים ולאחר מכן את חלון סגנונות השכבה.

14

עריכת צבע המסגרת העבה

שלבו כמיטב הדמיון

כעת ביכולתכם לשלב את האפשרויות השונות לאינסוף אפשרויות שונות . הנה כמה דוגמאות לאפשרויות השונות.

15

שלבו כמיטב הדמיון

שילוב התמונות בפורמטים 1-4

תוכלו לשלב את התמונות שלכם בתוך תמונה אחרת באמצעות פורמטים 1-4. כל מה שתצטרכו לעשות זה לבחור את אחד הפורמטים ולהגדיר את התמונות הרצויות בדיוק כמו בשלבים 3-7. השכבות שבהן אתם מתקינים את התמונות מתחילות תמיד במלה "תמונה". בהצלחה...

16

שילוב התמונות בפורמטים 1-4

Layer 9.png
Layer 8.png
Layer 7.png
bottom of page