top of page

איך לחבר תמונות שונות לתמונת נוף

להורדת קבצי המדריך לחצו כאן

מדריך ב 24 צעדים

חיבור תמונות לתמונת נוף

ישנם מקומות מדהימים בעולם. נקודות צילום שהגעה אליהם היא בגדר חלום. חלומות אמנם מתגשמים אבל בנתיים בואו ניצור אחד כזה בפוטושופ באמצעות חיבור תמונות.

הכנות מקדימות

בתמונה זו נשתמש ב 3 תמונות אותן תוכלו למצוא בקישור הבא:
https://drive.google.com/open?id=1qyItzwGNAfVyRUp48UCFxqxDWLkd0iAI
הורידו את התמונות למחשב ומקמו בתיקיה ייעודית לצורך ביצוע המדריך.

1

הכנות מקדימות

הפעלת פקודת יבוא התמונות

הפעילו את הפקודה File>Scripts>Load Files Into Stack. (פקודות הן הפעולות שנמצאות בשורת התפריטים העליונה)
בחלון שיפתח לחצו על Browse (1) על מנת לפתוח את חלון הסייר. בחרו את הקבצים הרצויים לכם ואשרו את חלון הסייר(2) ולאחר מכן את חלון האפשרויות.(3)
התמונות יעלו כעת לקובץ העבודה כשכבות נפרדות. (4) שמות השכבות יקבעו בהתאם לשמות הקבצים המקוריים.

2

הפעלת פקודת יבוא התמונות

זיהוי וסימון קו האופק

בחלון השכבות לחצו ALT ובמקביל על סמל העין של שכבת הקרקע כדי להסתיר את כל שאר השכבות. במשטח העבודה שכבת הקרקע תוצג כעת.
וודאו שסרגלי העזר מופיעים בקצות שולחן העבודה, ובמידה ולא לחצו CTRL+R כדי להציג אותם.
בחלון הכלים בחרו בכלי ההזזה, ומשכו קו עזר מסרגל העזר העליון כלפי מטה לסימון קצה אזור הקרקע. זה יהיה קו האופק של התמונה כולה.

3

זיהוי וסימון קו האופק

שינוי צורת וגודל שכבת השמיים

בחלון השכבות הציגו את שכבת השמיים על ידי סימון העין שמשמאל לסמל השכבה, ובחרו את השכבה כדי לערוך אותה. (1)
לחצו CTRL+T כדי להיכנס למצב עריכת צורה. לחצו SHIFT ובמקביל משכו את נקודת אמצע הצלע התחתונה כלפי מעלה כדי "לכווץ" את השמיים כלפי מעלה (2) , עד להצמדת קו האופק של השמיים לקו העזר שיצרתם בסעיף 2. אשרו את שינוי הצורה באמצעות לחיצה על Enter (3)

4

שינוי צורת וגודל שכבת השמיים

יצירת החיבור בין השמיים והקרקע – שלב ראשון

בחלון הכלים הפעילו את כלי הבחירה המלבני Rectangular Marque Tool. צרו אזור בחירה מלבני בשכבת השמיים הכולל את השמיים בלבד ולא את חלק הקרקע המקורי של שכבת השמיים (במקרה זה מדובר בים) . בחלון השכבות הקימו מסכה באמצעות לחיצה על סמל הוספת מסכות אשר בתחתית חלון השכבות.
תופיע מסכה אשר מתבססת על אזור הבחירה שיצרתם – זאת אומרת לבנה באזור הבחירה ושחורה במה שמחוץ לו, והתוצאה היא הצגה של החלק שבחרתם בלבד, וכל השאר – מוסתר.

5

יצירת החיבור בין השמיים והקרקע – שלב ראשון

קו אופק מזוגזג

כדי לשפר את נראות קו האופק נהפוך עתה את הקו הגראפי והלא מציאותי שיצרנו בסעיף 4 ונוסיף לו מרקם.
בחלון השכבות סמנו את שכבת המסכה של שכבת שמיים והפעילו את הפקודה Filter>Pixelate>Crystallize.
בחלון אפשרויות הפילטר הגדירו ערך של 7-20 פיקסלים ואשרו.

6

קו אופק מזוגזג

יצירת שכבת המסכה

על מנת להפריד את העץ משכבת הרקע המקורית שלו יש ליצור שכבת מסכה אשר תתבסס על נתוני התמונה עצמה. את המסכה נצור בשכבה נפרדת ולאחר מכן נעתיק אותה למסכה על שכבת העץ. בחלון השכבות הציגו וסמנו את שכבת העץ ושכפלו אותה באמצעות לחיצה על CTRL+J. שנו את שם השכבה המשוכפלת ל "מסכה" והפעילו עליה את הפקודה Image>Adjustments>Black And White

7

יצירת שכבת המסכה

עריכת המסכה להפרדת חלק העץ העליון

בחלון מאפייני פעולת ההתאמה (לשחור לבן) תחת שדה Preset בחרו באופציה High Contrast Blue Filter. אופציה זו תעזור ליצור ניגודיות מרבית בין הצבע הכחול של השמיים, לבין שאר האובייקטים בתמונה(1). לאחר אישור החלון ב OK הפעילו את הפקודה Image>Adjustments>Levels באמצעות לחיצה על CTRL+L. הגדירו את הערכים לפי הדוגמא ואשרו (2)

8

עריכת המסכה להפרדת חלק העץ העליון

עריכת המסכה להפרדת חלק העץ התחתון

החלק התחתון של העץ – זאת אומרת גזע העץ פשוט יותר לבחירה. עם זאת מכיוון שעלינו לשלב את הצריבה שלו עם צריבת הענפים שביצענו בסעיף הקודם ידרשו מספר שלבים.

9

עריכת המסכה להפרדת חלק העץ התחתון

הטמעת שכבת "מסכה" במסכה עצמה

בחלון השכבות סמנו אתת שכבת העץ והקימו לה מסכה באמצעות לחיצה על סמל הוספת המסכות אשר בתחתית חלון השכבות. סמנו את שכבת "מסכה" בחלון השכבות והעתיקו אותה באמצעות לחיצה על CTRL+A ולאחר מכן CTRL+C.(1)
לחצו ALT ובמקביל על סמל המסכה של שכבת העץ בחלון השכבות כדי להיכנס למצב עריכת מסכה.
הדביקו את תוכן שכבת "מסכה" לתוך המסכה באמצעות לחיצה על CTRL+V. (2) לאחר מכן לחצו של ALT ועל סמל שכבת המסכה בחלון השכבות כדי לצאת ממסך עריכת מסכה.
סמנו את שכבת "מסכה" בחלון השכבות ולחצו Backspace כדי למחוק אותה.(3)
סמנו את סמל המסכה של שכבת העץ בחלון השכבות ולחצו CTRL+I כדי להפוך את צבעי המסכה. כעת על המסכה העץ הוא לבן והרקע שחור ולפיכך צרוב בהתאם לצורת העץ. (4) לסיום הטמיעו את המסכה בשכבת העץ באמצעות קליק ימני על המסכה ובחירה באופציה “Apply Layer Mask”

10

הטמעת שכבת "מסכה" במסכה עצמה

תיקון ההילות בקצות הענפים

לאחר פעולת הצריבה קצוות הענפים עשויים להכיל הילה בהירה. כדי להסיר אותה סמנו את שכבת העץ בחלון השכבות (לא את שכבת המסכה שלה!) והפעילו את פקודת המילוי באמצעות לחיצה על SHIFT+F5. בחלון מאפייני המילוי בחרו באופציה Color והגדירו את ערכי ה RGB לפי הדוגמא. שנו את שיטת השילוב של המילוי ל Multiply ואשרו.

11

תיקון ההילות בקצות הענפים

הזזת העץ שמאלה , הקטנה והיפוך אופקי

בחלון השכבות סמנו את שכבת העץ והפעילו את פקודת שינוי הצורה באמצעות לחיצה על CTRL+T. בצעו את השינויים הנדרשים בהתאם לשלבים הבאים.

12

הזזת העץ שמאלה , הקטנה והיפוך אופקי

הבהרה כללית

הוסיפו שכבת התאמה מסוג Curves באמצעות לחיצה על סמל הוספת שכבות התאמה אשר בתחתית חלון השכבות. בחלון ההגדרות שנפתח סמנו 2 נקודות על הציר ולאחר מכן משכו אותם מעט שמאלה ולמעלה
שימו לב למשוך את הנקודה העליונה מעט יותר מאשר הנקודה התחתונה כדי להגדיל ניגודיות.

13

הבהרה כללית

סדר וארגון

בחלון השכבות סמנו את כל השכבות כולל שכבת ההתאמה ולחצו על Ctrl+G כדי להכניסם לקבוצה.
שנו את שם הקבוצה שנוצרה ל "קומפוזיציה"

14

סדר וארגון

הכנת מסכת האור

את השליטה בתאורת התמונה נבצע באמצעות מסכת עזר (מסכת אור). מסכת האור מבוססת על נתוני התמונה עצמם. מגדירים אותה כשכבה רגילה ולאחר מכן מעתיקים אותה למסכות אשר יוצמדו לשכבות ברמות חשיפה שונות.
כדי להגדיר את מסכת האור סמנו בחלון השכבות את סמל קבוצת הקומפוזיציה שיצרתם ולחצו ALT+CTRL+SHIFT+E. פעולה זו תאחד את כל השכבות הגלויות ותציג את פעולת האיחוד בשכבה חדשה. (1) שנו את שם השכבה החדשה ל "מסכה" והפעילות עליה את הפקודה Image>Adjustments>Black And White. בחלון הגדרות הפקודה בחרו ב High Contrast Red Filter ואשרו (2). להגדלת הניגודיות הפעילו את הפקודה Image>Adjustments>Levels והזיזו את המכוון הימני והשמאלי לפי הדוגמא.(3)

15

הכנת מסכת האור

הטמעת שכבת המסכה במסכות האור

בחלון השכבות סמנו שוב את סמל קבוצת "קומפוזיציה" והוסיפו 2 שכבות התאמה מסוג Curves על ידי לחיצה על סמל הוספת שכבות התאמה אשר בתחתית חלון השכבות.
הגדירו את שכבות ההתאמה בהתאם לדוגמא ושנו את שמן ל"בהיר" ול "כהה" (1)
בחלון השכבות סמנו את שכבת המסכה והעתיקו אותה באמצעות לחיצה על CTRL+A ולאחר מכן CTRL+C.
לחצו ALT ובמקביל על סמל שכבת המסכה של שכבת "בהיר" כדי להיכנס למצב עריכת מסכה והדביקו את תוכן שכבת המסכה לתוך המסכה באמצעות CTRL+V. לחצו על שכבת המסכה של שכבת כהה ולחצו שוב CTRL+V. שכבת מסכה תופיע עתה בתוך המסכות עצמן. לחצו CTRL+I כדי להפוך את צבעי מסכת שכבת "כהה". (2)
לחצו על שכבת "בהיר" ולחצו על CTRL+G כדי להכניס אותה לקבוצה. שנו את שם הקבוצה ל “בהיר" והוסיפו לה מסכה שחורה על ידי לחיצה על ALT ובמקביל על סמל הוספת מסכה אשר בחלון השכבות. חזרו על פעולה זו גם עבור שכבת "כהה" (3)

16

הטמעת שכבת המסכה במסכות האור

הגדרת מיקום האור

כעת נחשוף בהדרגה את האור ואת כיוונו , ונתקן חשיפה באזורים הזקוקים לכך.
בחלון השכבות סמנו את סמל המסכה של קבוצת "בהיר". הפעילו את כלי הבחירה הפוליגוני Polygonal Lasso Tool וצרו אזור בחירה לפי הדוגמא. רככו את אזור הבחירה באמצעות לחיצה על F6 והגדירו ערך ריכוך של לפחות 100 פיקסלים. (1)
הפעילו את כלי הגרדיאנט Gradient Tool . בשורת מאפייני הכלי בחרו במעבר מסוג ישר. (2) לחצו על מעבר הצבעים כדי להגדיר אותו ובחרו במעבר הצבעים השמאלי העליון (Foreground To Background).(3) אשרו את החלון. אפסו את צבעי החזית והרקע באמצעות לחיצה על D והפכו אותם באמצעות לחיצה על X. מעבר הצבעים יהיה עתה מלבן לשחור. כעת מתחו גרדיאנט לפי הדוגמא.(4) בטלו את אזור הבחירה באמצעות לחיצה על CTRL+D.
בחלון השכבות לחצו על סמל המסכה של שכבת "כהה" וצרו אזור בחירה מלבני באזור השמיים.(5) רככו את אזור הבחירה בערך של לפחות 100 פיקסלים.
הפעילו שוב את כלי הגרדיאנט אך הפעם בחרו במעבר צבעים עגול.(6) מתחו לפי הדוגמא. (7) לסיום בטלו את אזור הבחירה באמצעות CTRL+D (8)

17

הגדרת מיקום האור

רוויה וניגודיות

הוסיפו 2 שכבות התאמה נוספות באמצעות לחיצה על סמל הוספת שכבות ההתאמה אשר בתחתית חלון השכבות. שכבת Curves אחת ושכבת Hue And Saturation. שנו את שמן ל "ניגודיות" ו"רוויה" בהתאמה.(1) בחלון הגדרת שכבת ה Curves הגדילו ניגודיות באמצעות יצירת 2 נקודות והזזתן לפי הדוגמא.(2) בחלון הגדרת שכבת ה Hue And Saturation הגדילו רווית צבע באמצעות הזזת המכוון האמצעי לפי הדוגמא.(3)
כדי להגדיר את השפעת שינוי רווית הצבע רק על החלקים הרצויים סמנו את שכבת המסכה של שכבת הרוויה . הפעילו את כלי הגרדיאנט, צורת מעבר עגולה , צבע לבן לשחור (אלו ההגדרות שנותרו לאחר סעיף 16) ומתחו גרדיאנט לפי הדוגמא.

רוויה וניגודיות

18

סדר וארגון

בחלון השכבות סמנו את קבוצות "בהיר", "כהה" ואת שכבות "רוויה" ו"ניגודיות" ולחצו Ctrl+G כדי להכניס אותם לקבוצה.
שנו את שם הקבוצה ל "אור ורוויה"

סדר וארגון

19

צביעת הצל וקביעת צורתו

בחלון השכבות הוסיפו שכבה חדשה ושנו את שמה ל "צל עץ"
לחצו CTRL ובמקביל על סמל שכבת העץ כדי לצור אזור בחירה בהתאם לצורת העץ. וודאו ששכבת "צל עץ" מסומנת והפעילו את פקודת המילוי באמצעות לחיצה על SHIFT+F5. בחרו בצבע מילוי שחור ואשרו.(1) בטלו את אזור הבחירה באמצעות לחיצה על CTRL+D
לחצו CTRL+T כדי להיכנס למצב עריכת שינוי צורה.(2) לחצו SHIFT ובמקביל על נקודת אמצע הצלע העליונה של אזור השינוי ומתחו כלפי מטה כדי להפוך את צורת הצל.(3) לחצו CTRL ובמקביל על נקודות הפינה התחתונות והזיזו לפי הדוגמא. (4) אשרו את השינוי באמצעות לחיצה על ENTER.(5)

צביעת הצל וקביעת צורתו

20

תיקונים לצורת הצל, טשטוש והפחתת אטימות

הפעילו את כלי הלאסו Lasso Tool וצרו אזור בחירה באזור החסר של הצל הצמוד לבסיס העץ. (1) הפעילו על אזור הבחירה את פקודת המילוי באמצעות לחיצה על SHIFT+F5 ובחירה בצבע השחור.(2) באמצעות כלי הלאסו צרו אזור בחירה נוסף בחלק הצל אותו תרצו להסיר(3) והפעילו עליו פקודת מחיקה באמצעות לחיצה על BACKSPACE. (4)
לטשטוש הצל השתמשו בפקודה Filter>Blur>Gaussian Blur ובחלון הגדרת הטשטוש הגדירו ערך של 3-7 פיקסלים. (5)
הפחיתו את אטימות (opacity) שכבת צל העץ ל 40-60 אחוז.

תיקונים לצורת הצל, טשטוש והפחתת אטימות

21

הוספת טשטוש סלקטיבי ברקע

כעת נוסיף עומק שדה רדוד לתמונה באמצעות טשטוש הרקע. תחום החדות של התמונה יהיה מטווח העץ ועד אלינו. מעבר לעץ יתחיל הטשטוש ויגיע לשיאו באזור השמיים וקו האופק.
אחדו את השכבות לשכבה חדשה באמצעות לחיצה על CTRL+ALT+SHIFT+E. שנו את שם השכבה החדשה ל "טשטוש".(1) הפעילו על השכבה את הפקודה Filter>Blur>Gaussian Blur ובחלון הגדרת הפילטר הגדירו ערך של 3-8 פיקסלים. (2)הוסיפו לשכבת הטשטוש מסכה באמצעות לחיצה על סמל הוספת המסכות שבתחתית חלון השכבות. הפעילו את כלי הגרדיאנט Gradient Tool והגדירו מעבר צבע ישר מלבן לשחור (בדומה לאופן שבו ביצעתם זאת בסעיף 16). סמנו את מסכת שכבת הטשטוש בחלון השכבות והעבירו גרדיאנט מלמעלה כלפי מטה בהתאם לדוגמא.(3)
לחצו CTRL ובמקביל על סמל שכבת העץ אשר בחלון השכבות כדי לחדש את בחירת העץ.(4) הפעילו על אזור הבחירה את פקודת המילוי באמצעות לחיצה על SHIFT+F5 ובחרו בצבע מילוי שחור. לסיום בטלו את הבחירה באמצעות לחיצה על CTRL+D (5)

הוספת טשטוש סלקטיבי ברקע

22

הוספת טשטוש סלקטיבי ברקע

להוספת הערפל נשתמש בפרמטר הנמצא בפילטר ה Camera Raw - Dehaze
אחדו את השכבות לשכבה חדשה באמצעות לחיצה על CTRL+ALT+SHIFT+E. שנו את שם השכבה החדשה ל "ערפל".(1) הפעילו על השכבה את הפקודה Filter>Camera Raw Filterובחלון הגדרת הפילטר הזיזו את המכוון של פרמטר ה Dehaze עד לקצה השמאלי (2) הוסיפו לשכבת הערפל מסכה באמצעות לחיצה על סמל הוספת המסכות שבתחתית חלון השכבות. הפעילו את כלי הגרדיאנט Gradient Tool והגדירו מעבר צבע דו צדדי מלבן לשחור . סמנו את מסכת שכבת הטשטוש בחלון השכבות והעבירו גרדיאנט מלמעלה כלפי מטה בהתאם לדוגמא.(3)
לחצו CTRL ובמקביל על סמל שכבת העץ אשר בחלון השכבות כדי לחדש את בחירת העץ.(4) הפעילו על אזור הבחירה את פקודת המילוי באמצעות לחיצה על SHIFT+F5 ובחרו בצבע מילוי שחור. לסיום בטלו את הבחירה באמצעות לחיצה על CTRL+D (5)

הוספת טשטוש סלקטיבי ברקע

23

הפליגו למחוזות הדמיון

בשלב זה ניתן לומר שהחיבור הושלם. מכאן אתם יכולים להוסיף ולשנות עוד כמיטב הדמיון. אני בחרתי להוסיף לתמונה גוון מעט יותר אדמדם, לחזק את בוהק השמש ולהוסיף מעט ציפורים באופק, אבל על כך כבר במדריך אחר 

הפליגו למחוזות הדמיון

24

Layer 9.png
Layer 8.png
Layer 7.png
bottom of page