top of page

איך יוצרים תמונה סוריאליסטית

להורדת קבצי המדריך לחצו כאן

מדריך ב 27 צעדים

יצירת תמונה סוריאליסטית

רבים מכירים את הסגנון הסוריאליסטי בזכות אומנים כמו סלבאדור דאלי או רנה מגריט, סגנון שבו אין גבול לדמיון, והדימויים מוצגים לפי אסוציאציות שמזכירות סביבה של חלום. בואו נראה דוגמא איך אפשר ליצור תמונה כזו באמצעות פוטושופ

הכנות מקדימות

ביצירה זו נשתמש ב 3 תמונות מקור. תמונת הדמות, תמונה ממנה ניקח את מרקם הדשא, תמונת הטלויזיה, ותמונת השמיים. לצורך השלמת העבודה תצטרכו להשתמש במברשות אשר יש להוריד מהאינטרנט. הצטיידו והתקינו מראש את מברשות הדשא הנמצאות בקישור הבא: https://www.brusheezy.com/brushes/14353-grass-brushes
את התמונות תמצאו כאן : https://drive.google.com/open?id=1W7BL_QrC5k9o1ddGJaCFbolLE0m1k9pC

1

הכנות מקדימות

יצירת אזור בחירה מהדמות

פתחו את קובץ "דמות" .בטלו את נעילת השכבה על ידי לחיצה על סמל המנעול אשר מימין לשם השכבה בחלון השכבות. שנו את שם השכבה ל "רקע"
שכפלו את השכבה באמצעות לחיצה על Ctrl+J
שנו את שם השכבה המשוכפלת שיצרתם ל "מקור"
הפעילו את הפקודה Select > Select Subject
אזור בחירה חדש יופיע מסביב לדמות

2

יצירת אזור בחירה מהדמות

הרחבת אזור הבחירה

הרחיבו את אזור הבחירה באמצעות הפעלת הפקודה Select>Modify>Feather.
בחלון ההגדרות קבעו ערך שבין 15-30 פיקסלים ואשרו.

3

הרחבת אזור הבחירה

השלמת הרקע

בחלון השכבות סמנו את שכבת "רקע" והפעילו את פקודת המילוי באמצעות לחיצה על Shift+F5
הגדירו את תכולת המילוי כ Content Aware ואשרו.
אזור הדמות יתמלא עתה בתכולה המשלימה את אזור הרקע.
יתכן ובחלק התחתון החיבור יראה לא טבעי, אל דאגה – ממילא אזור זה מכוסה על ידי אובייקט הדמות.

4

השלמת הרקע

יצירת אזור בחירה מחלק הראש העליון

בחלון השכבות סמנו את שכבת הדמות. הפעילו את כלי הבחירה המלבני וצרו אזור בחירה מסביב לחלקו העליון של הראש. שימו לב למקם את חלקו התחתון של המלבן מעט מתחת לקו העיניים.
הפעילו את הפקודה Edit>Transform Selection. לחצו קליק ימני עם העכבר כדי לפתוח את תפריט אפשרויות השינוי ובחרו ב Warp. מתחו עתה את החלק התחתון של אזור הבחירה לפי הדוגמא כדי ליצור את האליפסה הראשונית שתתאים לצורת הראש.
לסיום אשרו את השינוי. אזור בחירה מתוקן יופיע בהתאם לשינויים שביצעתם.

5

יצירת אזור בחירה מחלק הראש העליון

הוספה לאזור הבחירה

הפעילו את כלי הבחירה האליפטי.
לחצו Shift ובמקביל הוסיפו לאזור הבחירה בחירה אליפטית על פי צורת האף, כך שהקו התחתון של אזור הבחירה מתאים עתה לאזור הפנים.

6

הוספה לאזור הבחירה

הפרדת החלק העליון מהתחתון

הפעילו את כלי ההזזה באמצעות לחיצה על V.
הזיזו את חלק הראש העליון כלפי מעלה כדי ליצור הפרדה ברורה בינו ובין החלק התחתון. הזיזו כמעט עד לקצה העליון של התמונה.

7

הפרדת החלק העליון מהתחתון

סימון ושינוי אזור הבחירה התחתון

בטלו את אזור הבחירה באמצעות לחיצה על Ctrl+D. הפעילו אזור בחירה חדש מהדמות על ידי הפעלת הפקודה Select>Select Subject. שימו לב שאזור הבחירה כולל עתה גם את חלק הראש העליון, גם את התחתון וגם את אזור ההפרדה. (1)
כדי לבחור בחלק התחתון בלבד הפעילו את כלי הבחירה המלבני. בהגדרות הכלי בחרו באפשרות חפיפה (כמו בדוגמא), וצרו אזור בחירה מסביב לאזור התחתון בלבד כאשר קו המלבן העליון נמצא בדיוק בקו העליון ביותר של אזור הראש התחתון.
שימו לב שאזור הבחירה כולל עתה רק את החלק התחתון (2)
הפעילו את הפקודה Select>Transform Selection. לחצו קליק ימני כדי לפתוח את תפריט אפשרויות השינוי ובחרו באופציה Warp. מתחו את הקו העליון של אזור הבחירה כדי ליצור קו אליפטי בדומה לדוגמא (3).
אשרו את השינוי על ידי לחיצה על Enter

8

סימון ושינוי אזור הבחירה התחתון

מילוי בשחור

צרו שכבה חדשה על ידי לחיצה על סמל הוספת השכבה החדשה אשר בתחתית חלון השכבות ומקמו אותה בין שכבת "מקור" לשכבת "רקע". שנו את שמה ל "מילוי"
הפעילו את פקודת המילוי באמצעות לחיצה על Shift+F5 ובחרו בצבע תחולה שחור.

9

מילוי בשחור

הנחת הדשא

פתחו את קובץ הדשא והפעילו את הפקודה Layer>Duplicate Layer. בחלון האפשרויות בחרו בשדה Document את שם הקובץ "דמות" (שזהו קובץ העבודה העיקרי) ואשרו. שכבת הדשא תופיע עתה בקובץ העבודה העיקרי. מקמו את השכבה החדשה מעל שכבת "מילוי" והדקו אותה לשכבת המילוי באמצעות לחיצה על Alt ובמקביל בין 2 השכבות.
כדי למקם ולהתאים את הדשא לגודל הרצוי הפעילו את פקודת השינוי החופשי באמצעות Ctrl+T. שנו את צורת שכבת הדשא , את גודלה והזיזו עד למילוי מלא של אזור המילוי .
אשרו את השינוי באמצעות לחיצה על Enter

10

הנחת הדשא

העלמת החלק העליון

מכיוון שרק חלק הראש התחתון ישמש אותנו בהמשך התמונה זה הזמן להעלים את החלק העליון.
בחלון השכבות סמנו את שכבת הרקע. הפעילו את כלי הבחירה המלבני וצרו אזור בחירה מסביב לחלק הראש העליון.
שכפלו את אזור הבחירה לשכבה חדשה באמצעות לחיצה על Ctrl+J. שנו את שם השכבה החדשה ל "השלמת רקע" ומקמו אותה בראש רשימת השכבות

11

העלמת החלק העליון

הגדרת מברשת הדשא

הפעילו את כלי המברשת באמצעות לחיצה על B. בשורת מאפייני הכלי הפעילו את בורר המברשות ובחרו במברשת מספר 15 מתוך תיקיית ה Spiritcoda Grass Brushes אותה הורדתם קודם לכן.
הציגו את חלון הגדרות המברשת באמצעות לחיצה על F5. בחלון ההגדרות הגדירו את ערכי ה Brush To Shape, Shape Dynamics וה Scattering לפי הדוגמא.

12

הגדרת מברשת הדשא

הגדרת גבולות עליונים לאזור הדשא

בחלון השכבות סמנו את שכבת "מילוי" . בחרו בצבע חזית שחור ועברו בהדרגה על אזור הגבול העליון של אזור המילוי (שהוא בעצם אזור הדשא). שנו מדי פעם את גודל המברשת כך שגודלם של עלי הדשא אשר יופיעו בחלק העליון לא יהיו אחידים.

13

הגדרת גבולות עליונים לאזור הדשא

הכנה לאור וצל

בחלון השכבות סמנו את שכבת "דשא" . הקימו שכבת התאמה מסוג Curves באמצעות לחיצה על סמל הוספת שכבות ההתאמה אשר בתחתית חלון השכבות. שכפלו את שכבת ההתאמה באמצעות לחיצה על Ctrl+J . שנו את שמות שכבות ההתאמה שיצרתם ל"כהה" ול"בהיר" . הדקו את שכבות ההתאמה לשכבת הדשא באמצעות לחיצה על Alt ובמקביל בין 2 השכבות. סמנו את מסכת שכבת "כהה" ולחצו Ctrl+I כדי לשנות את צבעה לשחור. חזרו על הפעולה גם עבור מסכת שכבת "בהיר".
עתה לחצו דאבל קליק על סמל שכבת "בהיר" כדי להפעיל את מאפייני השכבה וצרו הבהרה באמצעות הוספת נקודה במרכז העקומה וגרירתה מעט שמאלה ולמעלה.
חזרו על הפעולה עבור שכבת "כהה" אך הפעם גררו את הנקודה למטה וימינה

14

הכנה לאור וצל

יצירת אור וצל באזור הדשא

הפעילו את כל י המברשת באמצעות לחיצה על B. בחלון בורר המברשות בחרו במברשת Soft Round (המברשת הראשונה). הגדירו Hardness=0 ו Opacity=10%. בחרו בצבע חזית לבן וחישפו בהדרגה באזורי האור והצל.
מכיוון שכיוון האור הוא משמאל (ניתן לראות זאת היטב על הפנים) צלליות יופיעו בחלקים הימניים, ואור יופיע בחלק השמאלי העליון. בנוסף יופיע צל גם באזורי החיבור עם הפנים. עברו עם המברשת בהתאם ובהדרגה לפי כיוונים אלה ובהתאם לדוגמא.

15

יצירת אור וצל באזור הדשא

סדר וארגון

הציגו רק שכבות השלמת הרקע, שכבת המקור ושכבת הרקע באמצעות הסרת סימן העין משאר השכבות. סמנו את שכבת מקור בחלון השכבות ואחדו את השכבות הגלויות לשכבה חדשה באמצעות לחיצה על Ctrl+Alt+Shift+E. הפעילו את הפקודה Select>Select Subject ושכפלו את אזור הבחירה לשכבה חדשה באמצעות לחיצה על Ctrl+J. שנו את שם השכבה החדשה ל "דמות"
מחקו את שכבות "מקור" ו "השלמת רקע" באמצעות גרירתם לסמל סל המחזור אשר בתחתית חלון השכבות. לסיום הציגו שוב את כל השכבות.

16

סדר וארגון

יצירת קו המתאר

בחלון השכבות סמנו את שכבת דמות והפעילו את הפקודה Layer>Layer Style>Bevel And Emboss
בחלון ההגדרות שיפתח הגדירו בהתאם לדוגמא.
קו מתאר לבן יופיע באזורי השוליים של אזור הדמות.

17

יצירת קו המתאר

שכפול הדמות

בחלון השכבות סמנו את כל השכבות מלבד שכבת הרקע והכניסו אותם לקבוצה באמצעות לחיצה על Ctrl+G. שנו את שם הקבוצה ל “דמות1". סמנו את קבוצת הדמות ושכפלו אותה באמצעות לחיצה על Ctrl+J. שנו את שם השכבה המשוכפלת ל “דמות2"

שכפול הדמות

18

הזזת והקטנת דמות 2

הגדרת גבולות דמות 2

הזזת והקטנת דמות 2

19

הגדרת גבולות דמות 2

הוסיפו לקבוצת הדמות השנייה מסכה באמצעות לחיצה על סמל הוספת המסכות אשר בתחתית חלון השכבות. צבעו באמצעות מברשת שחורה בחלקים אשר ברצונכם למחוק מאזורי הדמות השנייה. בקצה העליון השתמשו במברשת הדשא בדומה לאופן שביצעתם זאת בסעיפים 11 ו 12.

הגדרת גבולות דמות 2

20

הוספת הטלוויזיה

פתחו את קובץ הטלוויזיה, ויבאו אותו לקובץ העיקרי בדומה לאופן שבו ייבאתם את שכבת הדשא בסעיף 9 . מקמו את שכבת הטלוויזיה בראש רשימת השכבות וסמנו אותה. הפעילו את כלי הבחירה פוליגון וצרו אזור בחירה מסביב לטלוויזיה. הקימו לשכבת הטלוויזיה מסכה באמצעות לחיצה על סמל הוספת המסכות אשר בתחתית חלון השכבות. המסכה תותאם באופן אוטומטי לאזור הבחירה שיצרתם.

הוספת הטלוויזיה

21

מיקום הטלוויזיה והקטנתה

הפעילו את פקודת השינוי החופשי באמצעות לחיצה על Ctrl+T
סובבו והקטינו את שכבת הטלוויזיה בהתאם לדוגמא
הדשא יכסה עתה באופן טבעי את חלקה התחתון של הטלוויזיה

מיקום הטלוויזיה והקטנתה

22

הגדרת הגבולות התחתונים של הטלוויזיה

סמנו את סמל המסכה של שכבת הטלוויזיה וצבעו בשחור באמצעות מברשת הדשא בדומה לאופן שבו עשיתם את זה בסעיפים 11 ו 12 באזורים שמפרידים בין הדשא לבין הטלוויזיה.
הדשא יכסה עתה באופן טבעי את חלקה התחתון של הטלוויזיה

הגדרת הגבולות התחתונים של הטלוויזיה

23

הוספת שכבת השמיים

הביאו את שכבת השמיים בדומה לאופן שבו הבאתם את שכבות הדשא והטלוויזיה. מקמו את שכבת השמיים החדשה בראש רשימת השכבות.
שנו את שיטת השילוב של שכבת השמיים ל Multiply.
הוסיפו לשכבת השמיים מסכה באמצעות לחיצה על סמל הוספת המסכות אשר בתחתית חלון השכבות.

הוספת שכבת השמיים

24

שילוב השמיים באופן הדרגתי

בחלון השכבות סמנו את שכבת המסכה של שכבת הטלוויזיה. הפעילו את כלי הגרדיאנט באמצעות לחיצה על G. הגדירו מעבר מצבע חזית לצבע רקע, וצורת מעבר ישרה. לחצו D כדי לאפס את צבע הרקע וצבע החזית ו X כדי להפוך אותם. המעבר יהיה עתה מצבע לבן לצבע שחור. העבירו גרדיאנט בהתאם לדוגמא כדי לחשוף את השמיים בהדרגה מלמעלה למטה.
לחצו Ctrl ובמקביל על סמל שכבת הטלוויזיה בחלון השכבות כדי ליצור אזור בחירה.
וודאו ששכבת המסכה של שכבת השמיים מסומנת והפעילו את פקודת המילוי באמצעות לחיצה על Shift+F5 , וצבעו בצבע שחור.

שילוב השמיים באופן הדרגתי

25

שינוי צבעוניות

הוסיפו שכבת התאמה מסוג Color Lookup באמצעות לחיצה על סמל הוספת שכבה חדשה אשר בתחתית חלון השכבות.
בחלון מאפייני השכבה שנו את ערך ה 3DLUT File ל DropBlues.3DL.
שנו את אטימות שכבת ההתאמה ל 50%

שינוי צבעוניות

26

הוספות ושינויים

מכאן אפשר כמובן להמשיך ולהוסיף כיד הדמיון הטובה. הרשו לעצמכם להוסיף אלמנטים ברקע. אני החלטתי להוסיף שמש וציפורים, וגם לשחק קצת עם התאורה. כמו כן הדלקתי את הטלויזיה ושמתי בה תמונה אחרת שלי שהזכירה לי משום מה סדרות משנות ה 60 וה 70.

הוספות ושינויים

27

Layer 9.png
Layer 8.png
Layer 7.png
bottom of page